Webbshoppen

Du kan enkelt göra din beställning av artiklar på egen hand genom att logga in som gäst eller registrera dig som kund och sedan följa anvisningarna för beställning. När du betalat dina varor och din betalning registrerats skickas de till dig inom 1 - 3 arbetsdagar. Har du frågor kring produkter kan du mejla eller ringa mig och du får svar på dina frågor. 

När du genomfört och betalat ditt köp kan du själv skriva ut ett kvitto av din betalda faktura på din order via hemsidan. Detta gör du genom att klicka på ´mina beställningar´ under menyn MINA KONTON. Där hittar du en ikon (pdf) som du klickar på och sedan enkelt skriver ut. 

Beställning av dräkt

Vid beställning av dräkt bokar vi en tid tillsammans för konsultation. En kostnad för konsultationen betalas vid första besöket vilken sedan räknas in i den totala kostnaden vid beställning av dräkt. Kostnaden för konsultationen vid beställning av singel eller pardräkt är 500:-/ person och 200:-/ person vid beställning av gruppdräkt. 

Jag ser gärna att du har en egen idé eftersom jag tror att det är en bra förutsättning för att du ska trivas i din nya dräkt. Självklart hjälper jag till med designen för dig som vill och behöver genom att vi tillsammans skissar fram något som du kommer att trivas i. När vi är klara med designen och jag vet vilket material du bestämt dig för räknar jag inom ett par dagar fram dräktens pris och kontaktar dig. 

I priset ingår konsultation, måttagning, mönsterkonstruktion, materialkostnad, sömnad, strassning av dräkt och inprovning 1 - 3 gånger. Materialkostnaden inkluderar tyger, tillbehör såsom kristaller, fransar, applikationer, fjädrar, band osv. I priset ingår även kostnad för förbrukningsmaterial såsom mönsterpapper, tråd, sytillbehör, resårer, bikinispännen, hakar m.m.

Under konsultationen tar jag även reda på till vilket datum din dräkt önskas bli klar. Det som styr när i tiden du kommer att kunna få din dräkt är antalet redan beställda dräkter till aktuellt datum. Det som sedan är avgörande för turordningen på leveranstiden är i vilken ordning betalning för det aktuella materialet inkommit. Överenskommelsen för leveranstiden av din dräkt är dagsfärsk vilket innebär att om du behöver ytterligare tid att bestämma dig kan någon annan kommit före i kön genom att betala in kostnaden för sitt material. Detta innebär att ditt önskade leveransdatum då kan behöva skjutas fram till nästkommande tävling. Skulle leveransen av det beställda materialet av någon anledning försenas kan även detta innebära en förskjutning på leveranstiden av din dräkt. 

Det finns två alternativ för betalning av din beställda dräkt. 

Alternativ 1:

1. 500:- (singel/par) alt. 200:-/ pers (grupp) betalas för konsultationen vid första besöket. Swish alt. kontant betalning. 

2. Materialkostnaden betalas i förskott innan arbetet påbörjas. Den registrerade betalningen via din bank alt. swish gäller som kvittens avseende materialkostnaden.
 
3. Kvarstående belopp betalas vid avhämtning/ leverans av dräkt. Kostnaden avseende konsultation samt material räknas av vid slutbetalningen och kvitto erhålles för det totala beloppet.  


Alternativ 2:

1. 500:- (singel/par) alt. 200:-/ pers (grupp) betalas för konsultationen vid första besöket. Swish alt. kontant betalning. 

2. Resterande belopp betalas i förskott innan arbetet påbörjas. Den registrerade betalningen via din bank/ swish gäller som kvittens avseende din dräkt. 

    Kvitto erhålles vid avhämtning av dräkten. 

Alternativa betalningssätt vid beställning av dräkt är: kontant, swish eller betalning via banköverföring. 


Obs! I båda alternativen kan du även göra din betalning via webbshoppen genom att gå in under kategorin, Betalning vid beställning av dräkt. Ange beloppet, logga in på din bank/ swisha och genomför sedan betalningen. Kom ihåg att märka den med ditt barns namn. Därefter kan du sedan enkelt skriva ut din kvittens genom att klicka på pdf. I båda alternativen krävs även att den totala kostnaden för dräkten är betald innan leverans av den kan ske.


Öppettider i ateljén

Enligt överenskommelsen.

Vid bokning av konsultation, övriga frågor gällande beställningar eller produkter, kontakta Mia.

Tlf: 070 - 231 98 02

Mejl: mia@dansdesignsthlm.se


Telefontider 

Mån - fre: 10.00 - 18.00

Lör - 11.00 - 15.00

Övrigt

Önskar ni något som inte finns i lager är ni välkommen att kontakta mig. Jag kollar då upp med aktuell leverantör om dina önskemål finns tillgängliga att beställa. Eftersom leveranstiden varierar är det bra att vara ute i god tid vilket vanligtvis är ca 2 - 3 veckor. Samtliga priser i shoppen är inklusive moms.